Future Marketing

Strategische Sessie

“Zakelijk gaat alles sneller en sneller. De wereld verandert zichtbaar om je heen. In de Business moet het steeds leuker, verrassender, spannender en effectiever! Een veranderende wereld biedt volop kansen voor iedereen. Maar voordat we investeren in marketingcommunicatie willen we exact weten waar we in de toekomst naar toe willen. De kansen goed in beeld, een analyse van interne (on)mogelijkheden en alle externe omstandigheden, breng ik in beeld. Vanuit deze analytische benadering ontwikkelen we samen een visie op huidige en toekomstige sales- en marketingstrategie van een onderneming."
Remco Voorn,
Communicatie strateeg (future marketing specialist) & co-founder BC


De strategiesessie is een geweldig instrument om in kaart te brengen hoe we een organisatie kunnen helpen haar sales en marketing zodanig in te richten dat er concrete successen worden bereikt in de nabije toekomst. Het kan een startpunt zijn van een samenwerking. Maar ook vanuit de samenwerking met bestaande opdrachtgevers zijn we altijd betrokken bij de toekomstvisie.

Wat doen we bij een strategiesessie?

Dit traject is vrijwel altijd maatwerk en afhankelijk van de opdrachtgever. In een eerste intake gesprek stellen we de juiste route vast.

Intern:
  1. Scan en analyse van de huidige situatie (Interviews met eigenaar, management, marketing, sales en andere betrokkenen)
  2. Definitie van gewenste toekomstsituatie
  3. Probleemdefinitie
Extern:
  1. Concurrentieanalyse (nationaal, internationaal en nieuwkomers)
  2. Innovatieanalyse (E-commerce waardering en ICT scan)
  3. Merkanalyse & kernwaarden
Future:
  1. Strategie komende 5 jaar
  2. Plan van aanpak / implementatie
  3. Marketingmix & effectiviteit

Wat mag u verwachten?

 

"Ik geef bedrijven volledig inzicht in hun performance op het gebied van marketing en sales. Hierbij constateer ik waarin een onderneming excelleert, dan wel achterblijft. Kansen zijn er altijd! Oneindig veel. Maar het gaat er om die kansen te identificeren die het verschil maken en die realiseerbaar zijn. Vervolgens formuleren we samen een pragmatische en duidelijk aanpak. Desgewenst zal ik het proces begeleiden zodat de doelstellingen gehaald worden”.

Begeleiding lange termijn:

Na implementatie maandelijks een dag review van de planning en vastgesteld doelstelling (periode minimaal 6 maanden)

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact met ons op voor een kennismaking

Afspraak Maken

Business Company
Houtsaachmole 1
8531 WC Lemmer
Zuid-Friesland

Kantoor Amsterdam:
Herengracht 450-455
1017 CA Amsterdam

Postadres:
Postbus 257
8530 AG Lemmer