6 redenen om te investeren in een digitaal relatiemagazine

Weinig middelen zijn zo bepalend voor de identiteit en het imago van een organisatie als een relatiemagazine. Een relatiemagazine is een periodiek dat meerdere keren per jaar verschijnt. Er is geen ander medium dat zo de relatie met medewerkers, afnemers of klanten kan verdiepen als een relatiemagazine. Het wordt naast een website ook wel eens het visitekaartje van de organisatie genoemd. Toch heeft uw bedrijf na het uitgeven van een relatiemagazine geen enkel idee welke content daadwerkelijk gelezen wordt. Dit terwijl u eigenlijk meer inzicht zou willen hebben in het lezersgedrag en de impact van uw magazine. Dan is dit het moment om over te stappen naar een digitaal relatiemagazine. Deze en andere redenen om te digitaliseren zijn:

METEN IS WETEN

Het succes van uw relatiemagazine is volledig meetbaar. De leestijd, video plays, social shares en meer worden nauwkeurig bijgehouden. Deze inzichten kunt u gebruiken om volgende edities nog beter te maken. Of om de huidige versie aan te passen zonder dat dit een nieuwe publicatie wordt.

RESPONSIVE DESIGN

De content is op elk apparaat optimaal toegankelijk voor de gebruiker (het zogenaamde ‘responsive design’).

UP-TO-DATE

Doordat uw content na het publiceren nog aan te passen is, zorgt u ervoor dat deze altijd up-to-date blijft.

PRINT EN DIGITAAL VERSTERKEN ELKAAR

U kunt de uitgaven van print magazines afwisselen met een aantal digitale magazines en deze laten verwijzen naar elkaar.

VIDEO IS DE NIEUWE FOTOGRAFIE!

Door full screen video in uw relatiemagazine te plaatsen, trekt uw content veel meer aandacht dan alleen maar droge tekst.

INTERACTIE MET UW LEZERS

Door uw relatiemagazine digitaal te maken bent u in staat om echt met uw lezers in dialoog te gaan door het implementeren van inschrijfformulieren of het mogelijk maken van reacties op artikelen. Bovendien kunt u directe conversies naar uw website of webshop maken.

Goed voornemen

Heeft u het voornemen om uw ideeën en wensen voor een relatiemagazine onder de loep te nemen? Als u nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden of vragen hebt, neem dan contact met ons op via info@businesscompany.com.